Ömer Adil

Sanayi-i Nefise Mektebinin hazırlık sınıfı öğretmenliğini yaptı. Sanayi-i Nefise Mektebinin 1900’lerde öğretmen olarak kabul edilen ilk Türk ressamıdır. Mihri Hanım’dan sonra İnas Sanayi-i Nefise Mektebinin müdürlüğünü yaptı.

Klasik-realist bir eğilimi vardır. Geleneksel resim bilgisiyle yetişti, kentin gerçekliğini zaman zaman yerel motiflerle verdi. Resimlerinde doğaya tamamen bağlı kaldı ve gün ışığını kullanan bir resim anlayışıyla eserler verdi.

İlk kadın ressamlarımızın yetişmesi için çok çalıştı. Yapmış olduğu “Atölye” adlı tablosu İnas Sanayi-i Nefise Mektebini göstermesi bakımından tarihsel belge niteliği taşımaktadır.

İzlenimci akımdan da etkilendi. Daha çok manzara ve iç mekân resimleri yaptı. Bazı resimleri; Deniz Kenarında Eski Binalar (1897), Kızlar Atölyesi (1919), Göreve Koş (1924), Ada’dan Manzara, İstirahat Zamanından İstifade.

1928 yılında, İstanbul’da vefat etti.

Kaynak: Hacer Banu Paşalıoğlu, İnas Sanayi-i Nefise Mektebi ve Mezunları, Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Türk Sanatı Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 1996.